tantra tantra

The·Chakra·System (by Anais)

1. Το σύστημα Τσάκρα

Το σύστημα τσάκρα, που στην Ινδική ταντρική παράδοση απαρτίζεται από εφτά ενεργειακά κέντρα, είναι ένα απαραίτητο κομμάτι της Kundalini Tantra. Όταν εξαγνίζουμε και αφυπνίζουμε τα κέντρα αυτά αφήνουμε την ζωτική μας ενέργεια Shakti ή Kundalini να ανυψωθεί και να καλλιεργηθεί καθώς ανεβαίνει από τα κατώτερα τσάκρα του φυσικού σώματος μέχρι τα ανώτερα της αγνής συνειδητότητας.

Υπήρχαν, κατά καιρούς, πολλές ερμηνείες που είχαν μικροδιαφορές μεταξύ τους στην επιστήμη του συστήματος των τσακρα. Πολλοί πολιτισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν την δική τους αντίληψη, όπως του σημείου εντοπισμού, του χρώματος, ακόμα και της ψυχολογικής λειτουργίας. Δεν υπάρχει το ‘σωστό’ και το ‘λάθος’, αφού το βίωμα των τσάκρα μπορεί να είναι πολύ προσωπικό και οι διαφορές συνήθως προέρχονται από πολιτιστικές αντιλήψεις.

Τα τσάκρα έχουν άμεση σχέση με το ενδοκρινικό σύστημα (το έκτο τσάκρα, Ajna, είναι συνώνυμο με την επίφυση. ) Κάθε τσακρα δονείται σε διαφορετική συχνότητα και συνδέεται, μαζί με άλλα, με ένα mantra, ένα tattwa ή στοιχείο, ένα tanmara ή αίσθηση, μια Ινδική θεότητα και ένα ιερό συμβολικό ζώο. Τα τσακρα αντιπροσωπεύονται από πανέμορφα σύμβολα, το κάθε ένα με τα πέταλα του λωτούς περιφερειακά.

Το κάθε τσάκρα συνδυάζεται με ένα συγκεκριμένο χρώμα, και ή πιο γνωστή και δημοφιλής αντίληψη είναι τα χρώματα και η σειρά του ουράνιου τόξου, που είναι , αρχίζοντας από την βάση, κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, ινδιγο και μοβ. Όμως, το παραδοσιακό σύστημα χρησιμοποιεί διαφορετικά χρώματα στα ανώτερα τσάκρα, και γιαυτό συμπεριλαμβάνω και τα δύο σε αυτή την σύντομη εισαγωγή της περίπλοκης τέχνης του συστήματος των τσακρα, βασισμένης στην παραδοσιακή επιστήμη της Kundalini Tantra.

 

   tantra  Mooladhara

Το πρώτο μας τσάκρα, ή το τσάκρα της βάσης, είναι το Mooladhara. Σαν η οικία της ενέργειας της Shakti ή της Kundalini πρέπει να ανοιχθεί και να ενεργοποιηθεί πρώτα. Η ακριβή θέση εντοπίζεται πιο δύσκολα από τα υπόλοιπα τσάκρα, και είναι το μοναδικό που έχει διαφορετική θέση στις γυναίκες και στους άνδρες. Στις γυναίκες βρίσκεται στο πίσω μέρος του τραχήλου, ακριβώς απέναντι από το σποτ G, και στους άνδρες στο περίνεο, μεταξύ του πρωκτού και των όρχεων. Είναι ένα από τα δυο τσάκρα που δεν έχει Khsetram.

Το τσακρα αυτό συνδέεται με τα πιο βασικά μας ένστικτα, όπως της επιβίωσης και της αναπαραγωγής. Η tanmatra (αίσθηση) είναι η όσφρηση, το tattwa (στοιχείο) Γη, η ενδοκρινική σχέση το περίνεο σώμα, το χρώμα βαθύ κόκκινο και το beeja mantra* Lam.

 

   tantra  Swadhisthana

Το δεύτερο μας τσακρα είναι το Swadhisthana. Βρίσκεται στην βάση της σπονδυλικής στήλης, στο επίπεδο του κόκκυγα, πολύ κοντά στο Mooladhara στις γυναίκες αλλά και στους άνδρες. Όταν καθόμαστε σταυροπόδι πιθανόν να το αισθανόμαστε πιο κάτω από το πρώτο τσάκρα. (το ίδιο συμβαίνουν με τα δύο ανώτερα τσακρα, που το Ajna, το έκτο, που συνδυάζεται με την επίφυση βρίσκεται πιο ψιλά από το έβδομο που έχει σαν ενδοκρινική σχέση την υπόφυση.)

Το Khsetram του Swadhistana βρίσκεται απέναντι μπροστά οριζόντια στο επίπεδο του ηβικού ιστού.

Το τσάκρα αυτό συνδέεται με την σεξουαλικότητα μας σε ένα πιο ‘ήπιο’ επίπεδο από αυτό του πρώτου τσάκρα, καθώς αντιπροσωπεύει τον έρωτα και την έλξη. Το δεύτερο τσάκρα θεωρείται και η οικία του υποσυνείδητου, και στην διάρκεια του βαθύ διαλογισμού πιθανόν να αναδυθούν ξεχασμένες και/ή καταπιεσμένες μνήμες αυτής της ενσάρκωσης αλλά και των προηγουμένων.

To tanmatra είναι η γεύση, το tattwa νερό, η ενδοκρινική σχέση οι ωοθήκες και οι ορχείς, το χρώμα πορτοκαλί και το beeja mantra Vam.

   

tantra  Manipura

Το τρίτο μας τσάκρα είναι το Manipura. Βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τον ομφαλό στο εσωτερικό κομμάτι της σπονδυλικής στήλης, με το Κhsetram στον ομφαλό. Θεωρείται το κέντρο της δύναμης, θέλησης, φιλοδοξίας και επίτευξης. Ονομάζεται καμία φορά και το κέντρο του ΄Ηλιου, και συχνά συγκρίνεται με την δύναμη και την ζεστασιά του.

Το τσάκρα αυτό παίζει σημαντικό ρόλο και σε άλλες Aπωανατολικές εσωτερικές σχολές, αφού θεωρείται μια πολύ ισχυρή σύνδεση μεταξύ του σώματος και της κοσμικής ενέργειας, ένας άμεσος τρόπος να συνδεόμαστε με το μακροκσομικό που, σε αυτό το επίπεδο, το βιώνουμε ακόμα σαν κάτι ‘εκεί έξω’ και όχι σαν μέρος του εαυτού μας…

To tanmatra είναι η όραση, το tattwa φωτιά, η ενδοκρινική σχέση είναι τα επινεφρίδια το χρώμα κίτρινό και το beeja mantra Ram

 

   tantra  Anahata

Το τέταρτο μας τσάκρα είναι το Anahata. Τοποθετείται στο εσωτερικό κομμάτι της σπονδυλικής στήλης στο επίπεδο της καρδιάς. Το Khsetram του είναι στην καρδιά, που δεν έχει καμία σχέση με την βιολογική καρδιά, αφού η φύση του Anahata και των ανώτερων τσάκρα βρίσκεται πολύ πέρα από τις φυσιολογικές διαστάσεις.

Καθώς βρίσκεται στην μέση του συστήματος τσάκρα, λειτουργεί σαν γέφυρα που συνδέει τα τρία κατώτερα τσάκρα του φυσικού σώματος και της ύλης, με τα τρία ανώτερα, των αγνών συνειδητότητας και της πνευματικότητας. Είναι το κέντρο της κοσμικής αγάπης, που θα πει αγάπη για όλα τα όντα, διαφορετική από τις εμπειρίες στο δεύτερο τσάκρα και τον ερωτισμό που βιώνουμε για έναν συγκεκριμένο άτομο. Με την ενεργοποίηση του Anahata η έννοια της διττότητα σβήνει και αρχίζουμε να βιώνουμε τον κόσμο σαν έναν…

To tanmatra είναι η αφή, το tattwa αέρας, η ενδοκρινική σχέση ο θύμος αδένας, το χρώμα γαλάζιο ή πράσινο, και to beeja mantra yam .

 

   tantra  Vishuddi

Το πέμπτο μας τσάκρα είναι το Vishuddi. Βρίσκεται στο σβέρκο ακριβώς πίσω από το λάκκο του λαιμού, ενώ το Κhsetram του τοποθετείται μέσα στο λάκκο το λαιμού. Το κέντρο αυτό είναι γνωστό ως το τσάκρα του εξαγνισμού, αφού ξεχωρίζει αμβροσία και δηλητήριο.

Λέγεται, κατά την παραδοσιακή επιστήμη της Τάντρα, ότι ένα ιερό υγρό στάζει από το Bindhu, (κέντρο στο πίσω μέρος του κεφαλιού) μέχρι το Vishuddi. Εκεί ξεχωρίζεται σε αγνή μορφή (αμβροσία) που μένει και χρησιμοποιείται σαν τροφή του σώματος και δηλητήριο, που αποβάλλεται. (λένε ότι αυτός είναι ο λόγος που ένας πολύ προχωρημένος γιόγκι μπορεί να επιβιώσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς νερό και φαγητό). Πιο μεταφορικά, αντιπροσωπεύει την ικανότητα μας για διαλογή, να κρατήσουμε ότι χρειαζόμαστε και να αποβάλλομε καταστάσεις που δεν μας εξυπηρετούν πια. Το τσάκρα αυτό είναι το κέντρο της επικοινωνίας, και όσοι έχουν ενεργοποιήσει το Vishuddi έχουν αποκτήσει την δυνατότητα για καλή επικοινωνία, διαλέγοντας τις λέξεις μετά από σκέψη και ακούγοντας προσεκτικά.

To tanmatra είναι η ακοή, το tattwa αιθέρας, η ενδοκρινική σχέση ο θυρεοειδής, το χρώμα βυσσινί και το beeja mantra Ham.

 

   tantra  Ajna

Το έκτο μας τσάκρα είναι το Ajna. Το βρίσκουμε στο εγκέφαλο πίσω από το κέντρο των φρυδιών, στην επίφυση. (το Ajna τσάκρα και η επίφυση είναι το ίδιο). Το Khsetram του βρίσκεται ενδιάμεσα στα φρύδια, και εδώ συγκεντρωνόμαστε συνήθως μια που η επίφυση δύσκολα εντοπίζεται νοητά.

Το τσάκρα αυτό ονομάζεται και ‘Το τρίτο μάτι, Το μάτι της διαίσθησης, και Το κέντρο της γνώσης . Όταν ανοίγεται και ενεργοποιείται, γίνεται το κανάλι από το οποίο ο διαλογιζόμενος λαμβάνει αποκαλύψεις και διορατικότητα στην βαθύτερη φύση της ύπαρξης.

Συχνά παρουσιάζεται σαν ένα ψυχικό μάτι μεταξύ των δυο φυσικών μας ματιών, που κοιτάζει προς τα μέσα αντί για έξω.

Παρόλο που το Anahata και το Vishuddi είναι πνευματικά κέντρα που μας επιτρέπουν να υπερβαίνουμε το επίπεδο της διττότητας, μόνο όταν αφυπνίζεται το Ajna είμαστε στην θέση να αφήσουμε εντελώς το ‘Εγώ’, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την φώτιση.

Το tanmara είναι το μυαλό, το tattwa το μυαλό, η ενδοκρινική σχέση η επίφυση, το χρώμα indigo ή ελαφρό γκρι, και το beeja mantra OM.

 

   tantra  Sahasrara

Το έβδομο μας τσάκρα είναι to Sahasrara, το τράκρα της κορυφής. Τοποθετείται στην κορυφή του κεφαλιού, και είναι το δεύτερο τσάκρα χωρίς Khsetram. H ενδοκρινική σχέση του είναι η υπόφυση, που βρίσκεται πολύ κοντά και πιο κάτω από την επίφυση.. Η επίφυση και η υπόφυση έχουν στενή σχέση μεταξύ τους, ακριβώς όπως το Sahasrara και το Ajna.

Εάν το Ajna έχει αφυπνιστεί και λειτουργεί κανονικά, τότε το Sahasrara αφυπνίζεται σχεδόν αυτόματα.

Το Sahasrara δεν θεωρείται ακριβώς τσάκρα, αλλά η συσσώρευση της ανόδου μέσω των υπολοίπων τσάκρα. Όταν η Kundalini φτάνει μέχρι το Sahasrara, πραγματοποιείται η ένωση μεταξύ Shakti και Shiva, αφού το τσάκρα αυτό θεωρείται η οικεία της αγνής συνειδητότητας του Shiva. Αυτή η ένωση μεταξύ των δύο πολικοτήτων της ύλης και του πνεύματος είναι συνώνυμος με την Samidhi ή την φώτιση, που είναι ο ύστατος ‘στόχος’ της Kundalini Tantra.

Η ενέργεια του κέντρου αυτού βρίσκεται πέρα από το ‘πέρα, είναι παντού και πουθενά, το κενό των πάντων. Δεν έχει Κhsetram, tanmara ή tattwa… to beeja mantra είναι AOM * Το Beeja mantra λέγεται και ‘seed mantra’ ή ‘το mantra του σπόρου’, και θεωρείται ένα δυναμικό mantra μιας συλλαβής που συνδέεται κυρίως με θεότητες στον Ινδουισμό. Τα beeja mantra δεν έχουν καμία ιδιαίτερη έννοια.

 

tantraRead Article in ENGLISH

The Chakra System

The Chakra system, which in the Indian tantric tradition consists of seven energy centres in but not ‘of’ the physical body, are an essential part of Kundalini Tantra. By purifying and awakening the centres we enable our vital energy named Shakti or Kundalini to rise and cultivate as it ascends from the lower chakras of the physical body to the higher of pure consciousness and self- realization.

There have been, over time, many slightly different interpretations of the science of the chakra system. Many cultures have their own perception of the chakras, their location points, colour etc, as well as their psychological function. There is nothing ‘wrong’ or ‘right’, as the experience of the chakras can be very individual and the differences are usual due to cultural and personal understandings.

The chakras are closely related to the endocrinal system, (the sixth chakra, Ajna, is synonymous with the pineal gland). Each chakra vibrates on a different frequency, and has, among other things, a mantra, a tattwa or element, a tanmara or sense, a Hindu deity and a divine symbolic animal associated with it.  The chakras are represented by beautiful symbols, each one with pedals of the lotus flower on the periphery.

Each chakra has also a colour associated with it, and the most popular and well known perception are the colours and order of the rainbow, which, starting from the base chakra, are red, orange, yellow, green, blue, indigo and violet. However, the traditional system of Kundalini tantra is using slightly different ones at the higher centres, and I am including both in this very brief description and introduction to the complex science of the chakra system, based on the traditional Kundalini Tantra tradition.

 

   tantra  Mooladhara

Our first, or base chakra, is Mooladhara. As the seat of the Shakti or Kundalini energy it needs to be opened and energized first as it acts as a springboard for energizing the higher Chakras. This exact location is harder the find than that of the others, as it is the only chakra where it differentiates in women and men. In a woman, it is located inside the cervix on the posterior side, right opposite the G-spot, and in a man at the perineum, between the anus and the testicles. It is one of two chakras without a Kshetram.

This chakra is associated with our basic instincts, that of surviving and reproducing. The tanmara (sense) is smell, the tattwa (element) is earth, the endocrine relationship the perineal body, the colour deep red and the beeja mantra* is ‘Lam’

 

   tantra  Swadhisthana

Our second chakra is Swadhsthana. It’s located at the base of the spinal column, at the level of the coccyx, very close to Mooladhara chakra in both males and females, and can actually be felt as being below Moolahdara while sitting cross legged in any meditative posture. (The same goes for the two highest chakras, Ajna and Sahasrara, where Ajna, the 6th chakra at the pineal gland is located higher than Saharsara the 7th at the pituitary gland). Its Kshetram can be found right opposite horizontally, at the level of the pubic bone.

Swadhistana is associated with our sexual drive on a more ‘subtle’ level than Mooladhara, representing love and attraction as opposed to the base chakra’s basic instincts of reproduction and preserving the species.

This chakra is also considered the ‘home of the unconscious’, and while meditating deeply forgotten and/or suppressed memories from this and previous incarnations might surface. The tanmara is taste, the tattwa is water, the endocrine relationship is testicles and ovaries, the color is orange and the beeja mantra is Vam

   

tantra  Manipura

Our third chakra is Manipura. It is located directly behind the navel on the inner wall of the spinal cord, with its Khsetram at the navel. It is considered the center of dynamism, will and achievement, and often compared to heat and power of the sun.

This chakra, a very important center in many other Eastern esoteric schools as well, is considered a very ‘direct’ way of connecting with the macrocosm which we still, on this level, experience as being outside and not yet a part of ourselves.

The tanmara is sight, the tattwa is fire, the endocrine relationship is the adrenal glands, the color is yellow and the beeja mantra is Ram .

 

   tantra  Anahata

Our fourth and middle chakra is Anahata. Its location is on the inner wall of the spinal column, right behind the center of the chest at the level of the heart. The Khsetram is at the heart, which should not be confused with the biological heart, as the nature of this and the upper chakras is far beyond the physiological dimensions.

Being located in the middle, it acts as a bridge connecting the three chakras below, which is associated with the physical body, to the three above, associated of spirituality. It’s the center of cosmic love, which is love for all beings, as opposed to the erotic love directed towards one particular being experienced in Swadhisthana. Upon awakening this center the feeling of duality fades and one can experience the Universe as one.

The tanmara is touch, the tattwa air, the endocrine relationship the thymus gland, the color light blue or green, and the beeja mantra Yam.

 

   tantra  Vishuddi

Our fifth chakra is Visuddhi. Located in the cervical plexus directly behind the throat pit, its Kshetram is in front of the neck, at the throat pit. This chakra is known as the ‘purifying center’, as it separates nectar and poison, keeping the nectar and discarding the poison. This can be taken literarily as well as figuratively, as it is said that Nectar drips down from a point in the back of the head called Bindhu to the Visuddhi. Chakra. There it is split into pure form and poison, the pure form kept and used to nourish the body system, and the poison discarded. (This is what enables a very advanced Yogi to live for a long period of time without food and water).On a more figurative level, it represents our ability to choose , to keep what is needed and let go of situations no longer serving us. Being the center of communication, those who have opened or energized this center are able to communicate well, choosing their words carefully and listening attentively.

The tanmara is hearing, the tattwa either, the endocrine relationship the thyroid gland, the colour purple or deep blue and the beeja mantra Ham.

 

   tantra  Ajna

Our sixth chakra is Ajna. It is located in the brain behind the eyebrow center, at the Pineal gland (Actually, the Ajna chakra and the Pineal gland is the same thing). Its Kshetram is at the mid-eyebrow center, and here is where we usually concentrate as the actual chakra or pineal gland is very hard to feel and locate.

Ajna is also called the ‘Third eye’, Eye of intuition’ and ‘Center of knowledge. Once opened and energized, it is the channel through which the meditator receives revelation and insight into the underlying nature of existence. It is often portrayed as a psychic eye in the middle of the two physical eyes, looking inward instead of outward.

Although Anahata and Vishuddi are spiritual center which allow us to transcend the realm of dualities and get a glimpse of cosmic reality, it is when Ajna is awakened you are able to completely let go of the Ego that stand between you and enlightenment.

The tanmara is the mind, tattwa the mind, the endocrine relationship the pineal gland, the colour indigo or light gray and the beeja mantra OM.

 

   tantra  Sahasrara

The seventh Chakra, Sahasrara. It is located at the top of the head, and it is the second chakra without a Khsetram. Its endocrinal relationship is the pituitary gland, situated very near and just below the pineal gland. Just as the pineal and the pituitary glands are intimately connected, so are Ajna and Sahasrara. If Ajna is awakening and functioning probably, awaking Sahasrara will happen almost automatically.

Sahasrara is not considered an actual chakra, but it is looked upon as the culmination of the ascension through the other chakras. When kundalini shakti reaches Sahasrara it is known as the union between Shakti and Shiva, as Sahasrara is said to be the abode of the higher consciousness of Shiva. When this union takes place enlightenment, self-realization or Samadhi happens, which is the ultimate ‘goal’ in the practice of Kundalini Tantra.

This chakra is considered beyond the beyond, everything and nothing, the void of totality. It has no Khestram, sense or element. It’s beeja mantra is AOM.
* A Beeja mantra is a powerful one syllable mantra usually associated with a Hindu deity, without any specific meaning.

 

 

2. Kshetram

Μια άλλη λέξη που πιθανόν να έχουμε ακούσει μαθαίνοντας Kundalini Tantra είναι το ‘Κshetram’..


Τέσσερα από τα τσάκρα βρίσκονται στο εσωτερικό μέρος της σπονδυλικής στήλης (Swadhisthana, Manipoura, Anahata και Vishuddi). Σε πολύ κόσμο όμως είναι πιο εύκολο να συγκεντρώνεται σε ένα σημείο απέναντι στο μπροστινό μέρος του σώματος, ιδιαίτερα όταν κάνει kriyes που απωθούν κινήσεις, κάθεται σε στάση διαλογισμού ή όταν δύο ασκούμενοι κάθονται ενώπιος ενωπίω.


Αυτά τα σημεία ονομάζονται Κshetrams, και αντιμετωπίζονται ως αντανακλάσεις ή αντίστοιχα πανομοιότυπα, και είναι συνήθως απέναντι από τα σημεία των αρχικών τσακρα στο ίδιο οριζόντιο επίπεδό. Όταν συγκεντρωνόμαστε σε αυτά, η Prana που παράγουν είναι παρόμοια με εκείνη του αντιστοίχου τσακρα.


Τα μόνα τσακρα τα οποία δεν έχουν Kshetram είναι το Μooladhara και το Sahasrara. Σαν την βάση και την κορυφή, οι τοποθεσίες τους είναι έτσι ώστε να μη μπορεί εύκολα να υπάρχουν σημεία απέναντι σε οριζόντια επίπεδο. Επίσης, σαν τα δυο ακραία αντίθετα κέντρα που αντιπροσωπεύουν την Shakti και τον Shiva, την Γη και το Πνεύμα, είναι από μόνα τους πολικότητες σε κάθετο επίπεδο.


Το Κshetram του Swadhisthana βρίσκεται στο ηβικό οστό πάνω από τα γεννητικά όργανα, του Manipoura στον ομφαλό, του Anahata στην καρδιά, του Vishuddi στο λάκκο του λαιμού, και του Ajna ανάμεσα στα φρύδια, στο μέρος που ονομάζεται ‘Τρίτο Μάτι.’

 

tantraRead Article in ENGLISH

Kshetramsm

Another Sanskrit word we might or might not have come across while learning chakra meditation is ‘Khsetram.’ As we know from the chakra introduction, four of the chakras are located in the spinal cord. (Swadhisthana, Manipura, Anahata and Vishuddi). Many people, though, find it easier to concentrate on a point right opposite on the front surface of the body, especially while doing Kriyas that involve movements or sitting facing a partner.

Those points are called Khsetrams, and can be regarded as reflections of the original chakra’s trigger points, or as corresponding counterparts usually located directly in front on the same horizontal plane. When we concentrate on them the energy produced as well as the sensation created is equivalent to that of the Khsetram’s chakra.

The only chakras that do not have Khsetrams are Mooladhara and Sahasrara. As the base and the top chakras, their position is such as a trigger point opposite horizontally would be hard to locate. Also, as the two opposite centers representing Shakti and Shiva, or matter and spirit, their energies as well as their position are completely opposite each other on a vertical plane, so the basically act as each others’ counterparts.

Swadhisthana’s Khsetram is at the level of the public bone in front of the body just above the genital organs, whereas Manipura’s is at the navel. Anahata’s is at the heart, and Vishuddhi’s on the front surface of the throat pit. Ajna, not located in the spinal cord but at the pineal gland, has its Khsetram in the mid-eyebrow center, the place also called the ‘Third Eye.’

 

 

3. Τα κανάλια Ida, Pingala και Shushumna το στριφογύρισμα των Τσακρα

Όταν μιλάμε για το σύστημα τσάκρα, πολύ συχνά ακούμε και για τα Nadi, ή τα κανάλια του σωματικού μας συστήματος. Υπάρχουν 72 Nadi σύμφωνα με την σχολή του Kundalini Tantra που μπορούνε να συγκριθούν με το πιο παγκόσμια γνωστό Κινέζικο σύστημα το jin-lui, που χρησιμοποιείται στον βελονισμό. Στην Kuntalini Tantra, τρία από τα κανάλια θεωρούνται τα πιο σημαντικά : Shushumna, το κεντρικό κανάλι, Ida, το κανάλι της σελήνης και Pingala, το κανάλι του ήλιου.


Τι είναι και τι αντιπροσωπεύουν τα κανάλια αυτά, και ποια είναι η λειτουργία τους σχετικά με την ανύψωση της ενέργειας Kundalini


Η Ida και ο Pingala θεωρούνται δύο αντίθετες αλλά επίσης συμπληρωματικές όψεις των πάντων του σύμπαντος και μπορούν να συγκριθούν με το συνήθως παγκόσμια οικείο σύστημα του yin-yang.


Ida είναι η θηλυκή όψη και συγκρίνεται με την Υin, αντιπροσωπεύει την γη, το φεγγάρι, την νύχτα, το κάτω, τον χειμώνα, το μέσα, την σιωπή, πάντα σε σχέση με το συμπληρωματικό αντίθετο, που αντιπροσωπεύει το ‘αρσενικό’ κανάλι Pingala


Η Ida συνδέεται επίσης με το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, που σχετίζεται με την δημιουργικότητα, την διαίσθηση και τον αυθορμητισμό ενώ ο Pingala αντίθετα, αντιπροσωπεύει το αριστερό ημισφαίριο, στο οποίο η λογική, η αντίληψη και ο σχεδιασμός είναι μερικές από τις πιο σημαντικές ενέργειες.


Στο σύστημα του τσακρα, η Ida και o Pingala συσπειρώνονται κάθετα γύρο από την σπονδυλική στήλη, διασχίζοντας κάθε τσακρα καθώς ανεβαίνουν από την βάση ως την κορυφή του κεφαλιού, ενώ το Shushumna, το κεντρικό κανάλι, οδηγεί την ενέργεια ή την Prana σε μια ίσια γραμμή από την βάση προς την κορυφή, ακολουθώντας την σπονδυλική στήλη, Τα τρία κανάλια έχουν την βάση τους στο Mooladhara, το πρώτο ή το βασικό τσακρα. Η Ida φεύγει προς τα αριστερά (βλέποντας την σπονδυλική στήλη από πίσω), και εκτυλίσσεται μέχρι να φτάσει στο Ajna, ή το τρίτο μάτι, διασχίζοντας τα υπόλοιπα 4 τσάκρα καθώς ανεβαίνει, ενώ o Pingala κινείται συμμετρικά στην άλλη κατεύθυνση. (κοιτάξτε το σχεδιάγραμμα) tantra


Τα τρία κανάλια ενώνονται στο Αjna, και από εκεί πηγαίνουν μαζί σε μια ευθεία γραμμή προς το Saharsara.

Η σπονδυλική στήλη από πίσω. Η πιο σκούρα ελικοειδής γραμμή είναι ο Pingala, η διακεκομμένη ελικοειδής η Ida, και η ευθεία γραμμή το Shushumna

 

Πως τα τσάκρα στριφογυρίζουν και τι είναι τα δυνατά και τα ασθενή τσάκρα?

Συχνά ακούμε για το στριφογύρισμα των τσάκρα και πως το ένα τσάκρα θεωρείται ‘δυνατό’ ενώ το άλλο περιγράφεται ως ασθενές .. Tι ακριβώς όμως συμβαίνει και πως λειτουργούν στην Kundalini Tantra; .


Όταν μιλάμε για ένα τσάκρα που στριφογυρίζει ή γυρνάει, εννοούμε την κατεύθυνση στην οποία κυλάει η ενέργεια του συγκεκριμένου τσάκρα, δεξιά ή αριστερά. Όταν η ενέργεια στριφογυρίζει προς τα δεξιά το τσάκρα αυτό θεωρείται ‘δυνατό’, ενώ όταν στριφογυρίζει προς τα αριστερά θεωρείται αδύνατο. Αφού το κάθε τσάκρα στριφογυρίζει στην αντίθετη κατεύθυνση στις γυναίκες και στους άνδρες, λειτούργει σαν μια πολύ σημαντική πηγή της πολικότητας στην Kundalini Tantra


Για παράδειγμα, το πρώτο μας τσάκρα, Mooladhara, στριφογυρίζει δεξιά στους άνδρες και αριστερά στις γυναίκες. Ο pingala, το αρσενικό κανάλι, φεύγει δεξιά από το τσάκρα αυτό, και η Ιda αριστερά. Άρα θεωρείται αδύνατο στις γυναίκες και δυνατό στους άνδρες. Αντίθετα, το δεύτερο τσακρα, το Swadhsthana, στριφογυρίζει δεξιά στις γυναίκες και αριστερά στους άνδρες, ο Pingala φεύγει αριστερά, η Ida δεξιά. Θεωρείται θηλυκό, δυνατό στις γυναίκες και αδύνατο ή ‘ασθενές’ στους άνδρες.


Το ίδιο ισχύει για τα υπόλοιπα τέσσερα τσακρα,: το Manipura θεωρείται αρσενικό, το Anahata θηλυκό, το Vishuddi αρσενικό και το Ajna θηλυκό. (το Sahasrara, το τσάκρα της κορυφής, θεωρείται το ανώτερο και το κέντρο της φώτισης, που το πνεύμα και η ύλη, η Shakti και ο Shiva, συναντιούνται και ενώνονται.)


Το στριφογύρισμα, οι αντιθέσεις και οι πολικότητες του συστήματος τσάκρα διευκολύνουν το ζευγάρι να συνδέεται σωματικά, ψυχικά και πνευματικά καθώς εξασκούν τις πρακτικές τηςTantra. Ο ύστατος σκοπός είναι, όπως γνωρίζουμε, η αφύπνιση και η ανύψωση της ζωικής (ή της Kundalini) ενέργειας. Μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας, και υπάρχουν αρκετές τεχνικές, αλλά στηνTantra δουλεύοντας ως ζευγάρι μπορεί έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, αν οι ασκήσεις εκτελούνται με συγκέντρωση και υπομονή.


Για καλύτερα αποτελέσματα , χρειάζεται τουλάχιστον κάποια επίγνωση της Prana ή της ενέργειας των τσάκρα. Το στριφογύρισμα γίνεται από μόνο του, και έτσι η πολικότητα θα είναι πάντα παρούσα όταν δύο άτομα αντιθέτου φύλου εξασκούνται στην Tantra, αλλά το επίτευγμα είναι ελάχιστο χωρίς καμία επίγνωση της ενέργειας του συστήματος τσακρα.

 

tantraRead Article in ENGLISH

Channels and Chakra spinning

We can’t say much about the chakra system without also mentioning the Nadis, or channels. There are actually 72 nadis in our body-system according to the Kundalini-tantric school, which can be compared to the more well known Chinese based jin;lui system used in acupuncture. In Kundalini Tantra, 3 of the channels are considered the main or most important ones, Shushumna, the central channel, Ida, the moon channel and Pingala, the sun channel.

What exactly are those channels, and what are their functions in the awakening and rising of Kundalini or Shakti energy in the Kundalini-tantra tradition?

Ida and Pingala are looked upon as two opposite yet complimentary aspects of everything in the Universe and can in a way be compared to the usually more familiar Chinese Yin-Yang concept.

Ida is the ‘female’ aspect and can be compared to Yin. She represents Earth, moon, night, below, winter, north, within, stillness, always in relation to the opposite, which is represented by the ‘male’ channel Pingala.

Ida is also associated with the right hemisphere of the brain, which is related to creativity, intuition, impulse and imagination. Pingala, on the other hand, represent the left hemisphere, where logic, perception and planning are some of the main aspects.

In the chakra system, Ida and Pingala spirals up the spine, piercing each chakras on their way up from base to crown, whereas Shushumna, the central channel, moves prana, or energy, up in a straight line just inside the spinal cord. The three are based in Mooladhara, the root or base chakra. Ida moves left from Mooladhara, (spine seen from behind), and spirals up to Ajna, the 6th or the Third Eye chakra, piercing each of the four chakras on its way up, whereas Pingala moves symmetrically in the other direction. (see drawing) The three join in Ajna, where they move together in a straight line up to Sahasrara, the crown chakra.tantra

Spine seen from behind. The darker line spiralling is Pingala, the dotted ‘lighter’ line is Ida, and the line going straight up is Shushumna


Chakra spinning and weak and strong chakras


We often hear about Chakra spinning and one Charka being weak and the other one strong, perhaps without really understanding how this functions in Kundalini Tantra.

When we talk about a chakra spinning or turning, we are speaking about the direction in which the energy moves in a circle in that particular center, clockwise or anticlockwise. When a chakra ‘spins’, or the energy moves clockwise, that chakra is considered a strong one. As this is always opposites in female and male, a right spinning chakra in a woman will be left spinning in a male and vice versa, it functions as a source of polarity in Tantra.

For instance, Mooladhara is considered a strong chakra is males and a weak one in females. It therefore spins clockwise in males and anticlockwise in females. Pingala, the ‘male’ nadi or channel, moves from that chakra in a right direction. Swadhisthana, the second chakra, on the other hand, is the opposite, strong in a woman and weak in a man. It spins clockwise in a woman and anticlockwise in a man, and Ida, the nadi with female ‘qualities’, moves left from that chakra…

The same is true for the remaining 4 chakras, Manipura is considered male, Anahata female, Visshudhi male and Ajna female. (Sahasrara, the crown chakra, is the chakra of enlightenment and where the male and female, or Shiva and Shakit, merge and unite.

This spinning, opposition and polarity of the chakra system is what makes it easy for a woman and a man to connect on a body-soul-spirit level while practicing tantra. The aim is, as we know, to rise the vital, sexual or ‘kundalini’ energy from its abode in the base chakra to the higher centers. This can be done alone, and there are several techniques, but in tantra, working as a couple could have quicker results when done with concentration and patience.

 

 

tantraΔιαβάστε Επίσης: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΑΝΤΡΑ

 

 

tantra

"Osho"

Δεν χρειάζεται να πολεμήσεις, δεν χρειάζεται ν’αγωνιστείς για τίποτα, να πας πουθενά ή να πετύχεις οτιδήποτε. Όλη η ύπαρξη συγκλίνει στο εδώ και τώρα. Μη χάνεις λοιπόν τη στιγμή, μην την αναβάλλεις για αύριο, γιατί αυτό το αύριο ποτέ δεν θα έλθει και θα συνεχίσεις να την χάνεις ζώντας τελικά μια μίζερη ζωή.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΙΑΚΙΖ

Phone : 6934092451

E-mail : christeas59@gmail.com


ΑΝΑΙΣ

Phone : 6984619353

E-mail : AnaisWest77@yahoo.com

ή συμπληρώστε τη

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Video σχετικά με την Τάντρα